Valgamaa orienteerumiskolmapäevak – Vilaski (19.08.2015)

Tegemist ei olnud lihtsalt päevakuga, vaid selle maastiku esmakasutusega ja Valgamaa meistrivõistlustega suundorienteerumise tavarajal. Et veel pinget lisada, siis kodust lahkudes Kärt mainis, et ilma medalita koju ei tasu mul tagasi tulla. Seda pinget talusin ma hästi kuni hetkeni kui ma nii 30 minutit Tsirguliina juurest starti üritasin jõuda. Jah autoga. Aga ei murdunud ja stardi leidsin. Rajaks siis R2, 4,9 km ja 15 KP.

Start. Haarasin kaardi ja asusin mööda linti liikvele. Papsid mõnusalt kohe alguses liiva täis. Vaatasin kaarti ja võtsin veelgi hoogu maha, sest punkte ei paistnud kaardilt. Vaatasin uuesti ja vaikselt koorus mu ees lahti tänase päeva punktide võrgustik. Tuvastasin 1 KP asukoha ja seni kuni pea pidas plaani kas minna paremalt mööda teed, otse suunaga läbi metsa või vasakult mööda kahtlast lagendikku viisid jalad mind liivaaugu servale, kuhu paistsid elektriliinid, mis kutsusid. Seal valge täpilisel lagendikul ei olnud just kerge edasi liikuda. Rohi oli kõrge, pinnas oli ebatasaselt rööpas, maas vedelesid peenemad puud ja nende keskel pisikesed istikud. Proovisin pisikesi okaspuid mitte tabada ja liikusin kohmakalt. Seda enam oli teele jõudes selline vabaduse tunne, et pistsin jooksu ja enne ei peatunud kui olin 100 meetrit metsa ründamise kohast edasi põrutanud. Ots ümber ja sama rada tagasi ning 1 punkti jõudmiseks oli kulunud 13m16s. Algus mis sugune :).

Võtsin siis hoogu natukene maha ja kammitsesin ennast pigem peaga kui jalgadega minema, kuigi tung joosta siin ja seal lõi ikka välja, sest ilma medalita koju ju ei lubata. 2 ja 3 punkt tulid just nii nagu pidid. Korra ehmatas mind metsas ees risti tuiskav mees. Ma küll olen näinud kiireid o-inimesi metsas, aga sel hetkel tundus, et ta tuiskas seal teedeta metsas ka kiiremini kui ma üldse kedagi jooksmas olen näinud. Asusin siis ise ka jooksma. Mööda metsa teeni, siis teed mööda kuni ristuva teeni, pööre vasakule ja õnneks oli mägi, sest võhm oli otsas ja kes ikka mäest üles jookseb. Seda enam oli aeg taas nina kaarti lüüa. 4 punkt oli ilusasti orvandis, 5 ja 6 punktile käisin otse otsa. Ja siis minu imeline osavus lõppes.

7 punkti minnes tundsin, et punkt peaks kohe kohe tulema ja lubasin endale seal rohelises metsas isegi mõned kerged jooksusammud, aga maastik polnud enam üldse see, käinud olin ka palju ja helendas puudega lagendik. Ümbruses punkti ei paistnud, mitte et seal üldse kaugele oleks miskit näha olnud. Lubasin endale lagendikuni minekut, et mõista kuhu ma olin põrutanud. Kodus kepsujoont vaadates on näha, et ca pool maad ehk 100 meetrit suutsin ilusti suunda hoida, aga siis kaldusin õrnalt paremale ning nii 15 meetrit enne punkti korrigeerisin julmalt suuna metsa, et 5m01s metsa ilu nautida.

8 punkti minnes oli omaarust kõik kontrolli all hetkeni kuni soo servast pidi mulle punkt vastu vaatama. Läbi metsa teeni ma tee endale rajasid. Tee juures leidsin ka õige reljeefi ja isegi sammud sooni kappisid, aga siiski oli midagi nihu, sest punkti ei olnud. Läksin veel soo äärt pidi edasi ja siis ei klappinud enam soo kuju. Ok, seadsin julmalt suuna tagasi mäe poole ja haudusin uut plaani kui järsku terendas minust paremal punkt ehk puhas õnn ja minu oskustega pole siin miskit pistmist.

9 punkti läksin ettevaatlikult. Hoidsin suunda ja proovisin mäe küljel olla. Ja kõik see tuli välja kui taas oli tung ringile minna ja ringile ma läksin. Seal rohelises tihedas metsas ma tõesti enam ei saanud aru, et kuhu minna ja kuidas minna, sest nähtavus oli minimaalne, ümber ringi metsad erinevate värvidega ehk minu jaoks nagu pidepunkte ei olnud. Ei osanud isegi alguses valida suunda, kuhu välja murda, et siis uuesti punkti rünnata. Põrnitsesin kaarti ja tegin panuse, mis lõpetas mu 3m56s kestnud tihnikurännaku.

Suund läbi tume rohelise metsa (loe väga raskesti läbitav mets) 10 punkti. Läbi ma ennast sellest pressisin ja teele jõudsin, et punkt tee kõrvalt korjata. Aga kahjuks ei olnud punkti, mida korjata. Vaatasin nati avatumalt ringi ja püüdsin seda mäge seal näha ja üldse ei näinud. Ronisin metsast teele tagasi. Mis toimub? Vaatasin uuesti kaarti ja avastasin, et h=2,5m sel korral. Eks see seletab nii mõnegi anomaalia metsas, aga ikkagi kus on punkt? Vaatasin veel ja tekkis kahtlus, et tuuseldasin valel pool teed metsas. Arglikult piilun teisele poole ja reljeef nagu klapiks paremini. Ronin siis mäe tipu poole ja punkt ootab mind seal. Juhaidiii.

Edasine tundus, et ole nüüd tubli ja lippa mööda teed ja korja punkte siit ja sealt. Ma ka tahtsin tubli olla ja murdsin tee teeni, aga siis pidin veel murdma pead kuhu suunas lipata. Suunataju auuuu!! 12 punkti juures ei suutnud kuidagi õigetele teedele sattuda ja lõpuks loobusin teedest ja lihtsalt kappasin metsa ja lagendikke silmas pidades sobivates suundades. Kui aega oli kulunud 1h13m56s läbisin 13 punkti. Just läbisin, sest kui ikaldus teedega kõrvale jätta, siis muu minek oli super. Ragistasin veel läbi metsa teeni, et siis 14 punkti joosta. Lippasin küll usinalt, aga Metsakunn ei saa jätta kasutamata juhust lipata mööda pehmet metsaalust. Ja nii ma teadlikult täiesti põhjendamatult suuna metsa keerasin ja mõnuga lippasin tee kõrval metsas. Veel viimane pingutus liivaaugu äärele ronimiseks ja lõpp.

2015Vilaski

Numbritest. Rajal viibisin 1h21m26s, läbisin kella järgi 7,19 km, süda lõi keskmiselt 168 lööki (max 190). Rada mulle meeldis. Kuigi ma eksisin ja tegin jumal teab mida raja keskmises osas, siis ilmselgelt oleks rada liiga lihtne kui ma nii ei teeks. Samas oli ka punkte, mis leidsid tee minuni nagu niuh. Ja koju lasti mind ka ehk Valgamaa meistrivõistlustel suundorienteerumise tavarajal N21 klassis teine koht. Lisaks suutsin 5. punkti metsast kõige kiiremini leida kogu R2 raja arvestuses. Pidu-pidu 🙂

Rubriigid: kompassiga metsas, orienteerumine. Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.